当資料は、3M社(本社:米国ミネソタ州、NYSE:MMM)が2022年7月26日(現地時間)に発表した報道資料を抄訳したものです。
- Aearo Technologies社とその関連会社は、自発的に連邦破産法第11章の手続きを開始
- 3Mは、補償を受ける権利があると判断されたすべての請求を解決するための信託に10億ドルを拠出することを約束
3Mは本日、コンバット・アーム・イヤープラグ・バージョン2(以下、コンバット・アーム・イヤープラグ)耳栓関連訴訟の解決に向けた対応を発表しました。3Mの完全子会社であるAearo Technologies社および関連企業(以下、Aearo Technologies社)は、補償を受ける権利があると判断されたすべての請求を効率的かつ公平に解決するために、3Mが出資する信託を設立するための裁判所の監督を求めて、自発的に連邦破産法第11章の手続きを開始しました。
3MとAearo Technologies社は、コンバット・アーム・イヤープラグが適切に使用されれば有効で安全であると確信しておりますが、2022年6月30日現在、約11万5千件の申し立てられた請求および、行政訴訟事件一覧にある更なる約12万件の請求を含む訴訟の増加に直面しています。連邦破産法第11章の手続きは、効率的かつ公平な解決を図り、不確実性を低減し、すべてのステークホルダーにとっての透明性を高めるとともに、数千件の訴訟に必要とされるコストと時間を削減することを目的としています。3Mとその他の事業は、連邦破産法第11章を申請せず、通常通り事業を継続します。また、Aearo Technologies社も通常通り事業を継続する予定です。
マイク・ローマン会長兼最高経営責任者は次のように述べています。
「3Mは、私たちを守ってくれている勇敢な人びとに大きな敬意を抱いており、今後もパートナーとして、また大切な顧客として軍にコミットしていきます。今この決定的な行動をとることで、3MとAearo Technologies社が現在の訴訟よりも効率的かつ公平な方法で、これらの請求に対処することができると判断しました。」
当社は、本日の措置がなければ、請求を個別に訴訟で争うには何年も、あるいは何十年もかかる可能性があると考えています。今回の戦略変更により、コンバット・アーム・イヤープラグに関連する請求をすべての当事者にとってより効率的かつ公平な方法で解決することを意図しています。
発表の詳細
- Aearo Technologies社は2008年に3Mに買収され、以来、3Mの100%子会社として事業を展開
- 3Mは、Aearo Technologies社と資金提供契約を締結し、補償を受ける権利があると判断されたすべての請求事項を解決するための信託を設立し、連邦破産法第11章の手続き中に事業を継続するAearo Technologies社を支援
- 請求の大部分は、Aearo Technologies社が製造した旧世代のコンバット・アーム・イヤープラグ、および、既に販売終了となっているアスベスト、シリカ、炭鉱ダスト、粉じんなどからの暴露防止を目的としたAearo Technologies社製の呼吸用保護具に関連
- Aearo Technologies社は、請求に関連する義務について3Mを補償
- 3Mは、連邦破産法第11章における請求の経験豊富な評価者の分析に基づき、信託の資金として10億ドルを拠出することを約束
- 3Mはまた、予想される関連費用に充てるため、2億4,000万ドルを追加で拠出することを約束
- 3Mは、契約条件に基づき、必要であれば追加資金を提供する予定
その結果、3Mは総額12億ドル(1株当たり1.66ドル)の費用を計上し、特別損益を調整した業績として反映させました。
追加情報
連邦破産法第11章の手続きに伴い、Aearo Technologies社は、顧客、ベンダー、社員に混乱をきたすことなく、通常の業務を継続する権限を求め、破産裁判所に申し立て(First day motion)を行う予定です。
Aearo Technologies社の連邦破産法第11章の申請は、インディアナ州南部地区の米国連邦破産裁判所に提出されました。追加情報は、resolvingearpluglitigation.comとwww.3mearplugsfacts.com で入手できます。裁判所への提出書類や本連邦破産法第11章申請案件に関する情報は、Aearo Technologies社の請求代理人であるKroll事務所が管理する別のウェブサイトで入手できます。また、電話(855)639-3375(米国/カナダ フリーダイヤル)または +1(347)897-3818 (国際)、あるいは電子メールaearotechnologiesinfo@ra.kroll.com でお問い合わせも可能です。
アドバイザー
Kirkland & Ellis LLPが法律顧問を、AlixPartners LLPがリストラクチャリングアドバイザーを務めています。PJT Partners社が財務アドバイザー、White & Case LLPが3Mの法律顧問を務めています。
Forward-Looking Statements
This news release contains forward-looking information about 3M's financial results and estimates and business prospects that involve substantial risks and uncertainties. You can identify these statements by the use of words such as "anticipate," "estimate," "expect," "aim," "project," "intend," "plan," "believe," "will," "should," "could," "target," "forecast" and other words and terms of similar meaning in connection with any discussion of future operating or financial performance or business plans or prospects. Among the factors that could cause actual results to differ materially are the following: (1) worldwide economic, political, regulatory, capital markets and other external conditions and other factors beyond the Company's control, including natural and other disasters or climate change affecting the operations of the Company or its customers and suppliers; (2) risks related to public health crises such as the global pandemic associated with the coronavirus (COVID-19); (3) foreign currency exchange rates and fluctuations in those rates; (4) liabilities related to certain fluorochemicals, including lawsuits concerning various PFAS-related products and chemistries, and claims and governmental regulatory proceedings and inquiries related to PFAS in a variety of jurisdictions; (5) legal proceedings, including significant developments that could occur in the legal and regulatory proceedings described in the Company's Annual Report on Form 10-K for the year ended Dec. 31, 2021, as updated by the Company's Current Report on Form 8-K dated April 26, 2022, and any subsequent quarterly reports on Form 10-Q (the "Reports"); (6) competitive conditions and customer preferences; (7) the timing and market acceptance of new product offerings; (8) the availability and cost of purchased components, compounds, raw materials and energy (including oil and natural gas and their derivatives) due to shortages, increased demand or supply interruptions (including those caused by natural and other disasters and other events); (9) unanticipated problems or delays with the phased implementation of a global enterprise resource planning (ERP) system, or security breaches and other disruptions to the Company's information technology infrastructure; (10) the impact of acquisitions, strategic alliances, divestitures, and other unusual events resulting from portfolio management actions and other evolving business strategies, and possible organizational restructuring; (11) operational execution, including scenarios where the Company generates fewer productivity improvements than estimated; (12) financial market risks that may affect the Company's funding obligations under defined benefit pension and postretirement plans; (13) the Company's credit ratings and its cost of capital; (14) tax-related external conditions, including changes in tax rates, laws or regulations; (15) matters relating to the proposed spin-off of the Company's Health Care business, including whether the transaction will be completed, or if completed, will be on the expected terms; the risk that the expected benefits will not be realized; the risk that the costs or dis-synergies will exceed the anticipated amounts; the ability to satisfy the various closing conditions; potential business disruption; the diversion of management time; the impact of the transaction (or its pendency) on the Company's ability to retain talent; potential impacts on the Company's relationships with its customers, suppliers, employees, regulators and other counterparties; the ability to realize the desired tax treatment (including whether an Internal Revenue Service private letter ruling will be sought or obtained); the risk that any consents or approvals required will not be obtained; risks associated with financings that may be undertaken and indebtedness that may be incurred in connection with the transaction; and (16) matters relating to the voluntary chapter 11 proceedings of the Company's subsidiary Aearo Technologies and certain of its affiliates (the "Aearo Entities"), including legal risks related to the chapter 11 proceedings; potential impacts to the Company's reputation and its relationships with customers, suppliers, employees, regulators and other counterparties and community members; potential impacts to the Company's liquidity or results of operations, including risks related to the amount that will be necessary to fully and finally resolve all of the Company's obligations to make payments to resolve such claims under the terms of its funding and indemnification agreement with the Aearo Entities; and the Aearo Entities' ability to navigate the chapter 11 proceedings to obtain approval and consummation of a plan of reorganization. Changes in such assumptions or factors could produce significantly different results. A further description of these factors is located in the Reports under "Cautionary Note Concerning Factors That May Affect Future Results" and "Risk Factors" in Part I, Items 1 and 1A (Annual Report) and in Part I, Item 2 and Part II, Item 1A (Quarterly Reports). The Company assumes no obligation to update any forward-looking statements discussed herein as a result of new information or future events or developments.
3Mは3M社の商標です。
プレスリリースに掲載している内容は発表時点の情報です。
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